måndag 7 november 2011

Att gå till sängs

Timmarna går så himla sakta när de är små. I vanlig ordning har vi en lugn natt, har slökollat lite på Arthur Russel-dokumentären men orkar inte avsluta den. Läser bloggar och sprang på nyheten om att människor som känner sig ensamma vaknar ofta. Jag vet inte, när jag sover med sällskap sover jag inte alls. Det är så obehagligt att inte kontrollera vilka ljud som kommer ur en, kommer man prata i sömnen, fisa, snarka? Plus att det alltid blir oerhört varmt och det där med att skeda, är det så gossigt egentligen? Mitt yngre jag hade aldrig skrivit nåt sånt här. Fick man dela säng med någon då var man ju så oerhört TACKSAM över att få ligga vaken i någons famn. Nä, om jag någon gång hittar någon att dela mitt så kallade liv med blir det fan separata sovrum. Eller kulbo.
Men absolut, visst kan även missbelåtenheten över att man inte hittat någon som ser en som syre, eller i alla fall ett härligt mål mat, få en att vrida sig lite plågat i fosterställning det också...

5 kommentarer:

  1. Men åh. Du helena, du vet att du är mitt syre, min sol, mitt regn, min mat och mitt liv va?

    SvaraRadera
  2. Jag äter dig gärna som dessert, så god är du!

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Så ni smickras, exakt effekten jag ville åt! Love you!!

    SvaraRadera
  4. Jag håller med, jag sover också dåligt med sällskap. Men det är en vanesak, kanske? Man är ju mest en lone ranger...

    SvaraRadera
  5. Det lär ju vara det men när man är sån invand självsovare är det kanske svårt att vänja sig av med det. Förhoppningsvis får man chans att våndas över det någon gång...

    SvaraRadera