onsdag 14 december 2011

Såg på TV4-nyheterna tidigare ikväll, tre små nyheter fick mig på randen till hjärtinfarkt. Tar dem i kronologisk ordning:
1. Carema har hört sig för och insett att de inte längre kan fortsätta med sigg fiffiga skatteupplägg trots att det befinner sig inom lagens ramar. Moderaterna uttalar sig och tycker att det är bra. JAHA MEN VA BRA, problemet är förstås inte att skattepengar hamnar som vinst hos riskkapitalister utan att de skattar utomlands!! Vårdförbundet tyckte också att det var bra och uttalade förhoppningar om att di gamle nu skulle få några fina sista år.
2. En skola i Tensta har lagt 40 miljoner på en nytt IT-baserat pedagogikkoncept, typ 37 miljoner hade hamnat hos externa konsulter. Det kanske vore fint om de satsade på att rekrytera goda pedagoger för de pengarna istället!
3. Vinnaren av Nobels fredspris intervjuas med anledning av att hon är i Sverige, de första minuterna i intervjun låter såhär "Jag tyckte Sverige var fint från att jag landade på Arlanda, när jag åkte i taxin, jag gillar människorna o.s.v." Alltså, är det det intressantaste man frågar en nobelpristagare, vad hon tycker om Sverige. Hade man frågat manliga nobelpristagare det, kanske, men inte lika lättvindligt. För att citera Martin Hanberg, sånt får mitt piss att koka.

1 kommentar:

  1. Visst kokar pisset flera gånger per dag?! Så är det för mig i alla fall. Jag fick dessa fina ord till mig från min vän Steff, ex-bloggare under namnet Stef by Stef.

    SvaraRadera