söndag 4 september 2011

Tjendisspan

Det har varit nåt alldeles visst med den här sista veckan, då vi kysste sommaren till döds och tågade in i den första höstmånaden. Jag ska också inleda med att ursäkta mitt ofrekventa skrivande men ingen inspiration har funnits. Vad har då hänt när Helle känner inspiration igen, inget stort. Det här kommer inte bli ett inspirerat inlägg men det blåser en liten bris, hybris. Jorå, med rullande r, Göteborgarn bor kvar i mig. Av någon anledning skriver jag i dialogform och har ingen direkt åsikt om det är bra eller dåligt. Läser ju ett väldigt fåtal bloggar men det känns som ett grepp som mest används hos töntbloggare, således passar det då denna "blogg" som hand i handsken.

Det jag ska berätta om är detta underbara flyt av kändisar som skådats denna vecka. Var i torsdags ute och drack öl med min gamle, gode vän Maurits. Det var mycket trevligt och vi drack dubbelt så många öl som jag hade planerat. Bakom oss sätter sig en ganska känd regissör som är aktuell med uppföljaren av Sveriges största actionsuccé som utspelar sig i Norrland. De skvallrar helt öppet och inte det minsta tyst om vilka skådisar som porrfilmsagerat under 70-talet. Det var Dahlénrederiernas ägare, det var diverse Bergmanskådespelare och den här mannen han ölar med har mycket insikt i vilka som var bra på att ligga. Tydligen hade han läst någon bok i ämnet men han tillade också, jomen, en del är ju sånt som bara jag vet om!! Kunde dock inte höra allt men det var en härlig stund.
Idag såg jag en nyskild trummis som bott i London med sin musikkritiserande make i flera år men som nu åkt hem vänslas med en MYCKET ung man, på öppen gata. Jag dog av lycka!! Sen har det varit alla möjliga kända personer som bara vimlat förbi men de har inte gjort något som egentligen är så anmärkningsvärt, utöver att existera då. Nu ska inte jag låtsas att jag inte tycker att det är spännande att stöta på kändisar bara sådär, det kommer jag nog aldrig sluta uppskatta!

Jag påminde Maurits om när han hälsade på mig och Johanna i Paris i två veckor. Maurits hade aldrig tidigare varit i den franska huvudstaden och ville såklart se mycket men jag och Joahnna fick ingen sightseeingfeeling så under dessa två veckor fick han inte se en sevärdhet. Ett par veckor senare kom Lisa på besök över helgen, detta fick hon se: Eiffeltornet, Louvren, två triumfbågar, Montmartre, operan och säkert nåt mer som står högt upp på alla dåliga guiders lista över saker att göra i Paris. Ja, den var kvällens anektdot ur mitt sällsamma liv. Auf wiedersehen.

2 kommentarer:

  1. Men vilket skvallergöttigt inlägg! Hurra!

    SvaraRadera
  2. ÄLSKAR att se och höra kändisar på riktigt! /maja

    SvaraRadera