torsdag 31 mars 2011

Riktigt frisk eller?

Jag tömde min handväska igår. Den är inte särskilt stor men har rymt följande:
13 läppstift/läppglans
1 norsk bankdosa (som aldrig har fungerat)
1 hårband
1 iphonebruksanvisning
2 nagelfilar
5 tomma post-it-lappar
1 pennfack med pennor och VAS-skala
5 venflonproppar
4 hånglåsnycklar till två olika hänglås
1 pass
1 körkört
1 lånekort
1 rouge
2 rougeborstar
1 tub handkräm
1 par solbrillor
Gårdagens aftonbladet med bilaga
2 påsar tuggummin
2 pappförpackade tuggummin
1 tomt ciggpaket
1 mynt men jesusbudskap
1 mini-SB12-munskölj
2 typer av smärtstillande
4 immodiumtabletter
10 skjuta-upp-mensen-tabletter
6 tårtljushållare
1 avbrutet tårtljus
1 skärp
Ett gäng mynt i fem olika valutor
1 dulcolaxsupp
1 ögonskuggeapplikator
2 plånböcker
2 tjänstekort
2 namnskyltar

Skräckscenariot om att man en dag kommer avsluta sin livsgärning ensam med katter som till slut är nödda att betrakta sin gamla matte som föda känns just nu mer realistiskt än någonsin.

12 kommentarer:

  1. Åh GUD jag dör va rolig du är! Det är ju som en film.
    Jag kan konstatera följande: Du är rädd att få rännskita i bleka oglansiga läppar och till råga på allt få mens när någon som inte kan ditt namn måste läsa på namnskylten. Sen är du rädd att ha stoppat upp systemet och måste vara beredd att dulcolaxa med supp. Patientens skrämsel om bajsandedräkt gör att överlevaren i dig tar med sb12 och tuggummin som räcker länge. Tårtljusbehållarna kan vara bra att ha, man vet aldrig när någon fyller år och nagelfilarna har du enkom för att ta upp när jag är i närheten. För att du vet jag avskyr ljudet av nagelfilsrits. Jag kan fortsätta i alla evighet. Det här är nog skälet till att jag älskar dig. Till saken hör ju att du inte går omkring med en hockeytrunk direkt, utan en söt nätt liten handväskan. Det är fan ett mysterium. Hur får det plats?

    SvaraRadera
  2. Du är tamefan genialisk! Det här är för bra för att vara sant.

    SvaraRadera
  3. Överlevnadsväska?
    Fick mig en trevlig stund när jag gick igenom din lista!!
    Tack för att du bjöd oss på den.
    Men har du ingen ficklampa, plåster, kompresser och värmefilt med dig?

    SvaraRadera
  4. HAAAHAAA! Den vaskryckaren som rycker din vaska kanske inte blir rik pa cash, men manga bra-att ha-saker!

    SvaraRadera
  5. ...inget anonymt kuvert från Herr Adamsson?

    SvaraRadera
  6. Haha ja sjukt många bra-att-ha-saker Karin!
    Med risk för att bli utskrattad, vem är herr adamsson????

    SvaraRadera
  7. Nu ær væskfan lite mindre innehållsrik men kom inte till mig och jiddra næsta gånger ni behøver ett tårtljus eller skjuta upp mensen. Och ja, vem ær herr adamsson?
    Uppskattar att ni vill va mina vænner trots att jag ær en notorisk samlare!

    SvaraRadera
  8. Margareta, jag håller med om att det ær konstigt syster inte har en enda plåsterlapp med sig. Det får bli skærpning på den punkten!

    SvaraRadera
  9. herr Adamsson; Sverges genom tiderna största gummileverantör.....
    :-)
    http://bit.ly/eQW1nr

    SvaraRadera
  10. Ahaa, jag har också funderat över just detta! Oansvarigt!

    SvaraRadera
  11. Aha här också. Förstod att det hade något med saken att göra och jag har också undrat varför herr adamsson ej har en plats i väskan.

    SvaraRadera